Banankaka

Mitt i värmeböljan ställde jag mig coh bakade en banankaka (A)
Men hallå e man sugen så e man? ;)
Lägger upp receptet här, det e dunder enkelt!

Ingredienser:

2 st. bananer (funkar alldeles utmärkt även om dem e lite bruna)
50 g. smör
2 st. ägg
2 dl. socker
3 dl. vetemjöl
0.5 dl. mjölk
2 tsk. vaniljsocker
2 tsk. bakpulver
1 tsk. kanel

Såhär gör du:

1. Smält smöret och låt det svalna.

2. Vispa ägg och socker pösigt med elvisp.

3. Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och kanel.
Och häll sedan ner det i ägg/socker smeten.

4. Mosa bananerna och tillsätt dem.
Tillsätt även smöret och mjölken.

5. Smöra och bröar en sockerkaksform.

6. Grädda kakan mitt i ugnen i 40-50 min i 175 grader.




Kommentarer
Postat av: Mathilda

Så gott! Ät åt mig!!



Sv: skynda, skynda!!!! <3

2011-07-22 @ 22:51:36
URL: http://othtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0