Värme!!!

Äntligen har värmen kommit!
Jag och mamma passade på att ta ut cycklarna och cycklade iväg till cafe Nytorp, som ligger vid källbrinks idrottsplatts.
Där vilade vi och åt jättegoda mackor till lunch.
Men vi kunde inte sitta där alltför länge för mamma skulle sedan åka till doktorn och kolla att alla provasvaren på hjärtundersökningarna hade gått bra, och det hade dom =D
Efter det hämtade vi upp Mathilda och åkte hem till oss och käkade glass, med grädde, banan och kolasås, mums.
Mätta och belåtna, åkte jag och Mathilda vidar till stallet sen, där vi typ höll på att dö på grund av värmen, dessutom så hade bonden gjort om vägen till hagen (pga. vägarbete)
så det blev jätte mycket längre, plus att man fick ta sig fram i gräs som var ända upp till midjan =(
Men när vi väl var framme så band vi fast hästarna under ett par träd, där det var skugga och fläktade jätte skönt.
Sedan satte vi oss själva där och smorde sadlarna och tränsen ...
När jag kom hem käkade jag hemmgjorda pannbiffar och potatis innan jag och mamma rengjorde aquariet.
Nu har jag precis duschat och sitter och tittar på machen mellan sverige och serbien ... och det verkar gå bra för sverige!



Klarblå himmel =)



På morgonen var typ grannens katt på väg in till oss, hihi.



Jag tycker dom har så snygga kaffe koppar på cafe nytorp ...



MIn lunch, i solen =)



Och när vi sitter där så kommer det två personer gående med tyå nio stora hundar (bilden e lite suddugt för jag kollade så mycket på hundarna så jag glömde ta kort, haha.




Glass med grädde, banan och kolasås.



Sandor orkade inte resa på sig och gå till stallet idag, han var så trött stackarn <3




Jos knöt upp knute och  "rymde" typ hela tiden när vu satt och smörjde.
Matvrak!!! <3




Kommentarer
Postat av: othtjejen

Haha:D

2009-06-24 @ 17:07:09
URL: http://othtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0